6 april 2011

På G igen



Dagen har hittills varit fylld av händelser av skiftande karaktär.
Började med att åka till Bålsta för att uträtta lite ärenden innan workshopen som började 13.00.
Först in på Lindex och inköp av två överdelar, typ blusar. En i tantrutigt och en i en ungdomlig jeansnyans.
Tror jag kommer glimra på Mallis i dom nyinköpta fallskärmarna.
Jag träffade en f.d arbetskamrat från Norrgården-tiden för ca 10 år sedan. Vi pratade länge bl.a om cirkusen i Upplands-Brokommun och dessa otroliga chefer av varierande slag.

Fick dagens/veckans/månadens/årets bästa komplimang innan vi skildes åt.
Jag berättade att jag fyllde 50 förra året. Marianne såg länge på mej och utbrast:
"Du skämtar, det kan man verkligen inte tro!"

Nej man kan inte det! Tack Marianne, du gjorde min dag!

Vidare till Sparbanken, där det inte gick lika bra. Det var liksom inte bara att byta batteri eller få en ny dosa.
Nej , man skulle anmäla den trasig, kassörskan (som inte hade gått på charmkurs dom senaste 75 åren) tog också en kopia av mitt körkort.
Sen trodde jag i min enfald att jag skulle få en ny dosa, och det fick jag. Men inte idag utan jag får hämta den imorgon!
Det är våra rutiner mumlade kassörskan......
Och vi har öppet ända till 18.00. Mmmmm, tackar!

Åsa: Den svarta dosan som jag hade tidigare bytte jag batteri på själv, men nu har jag en annan en orange och den måste man åka till banken med, tydligen.

Sen blev det Operation Leta Parkering! Det finns på tok för lite personalparkeringsplatser på jobbet. Snurrade ett par varv, ner till simhallen fullt även där. Upp till jobbet igen, fortfarande fullt. Ner till simhallen igen och snurra i 10 minuter tills det plötsligt blev en ledig.
Helt värdelöst!

Workshopen på jobbet var mycket bra och givande. Det handlade om en amerikansk forskare som har delat in människan i 4 olika färger utifrån hur man är och kommunicerar.
Vi gjorde en del övningar gruppvis med hjälp av en kortlek där det på korten stod olika påstående, t.ex: lojal, pålitlig, vill ha kontroll, självsäker, noggrann, bestämmande, dominant m.m.
Det blev en del fniss under dagen men i det stora hela hade vi det jättebra och lärde oss en hel del.
Själv är jag en grön människa!

Nu har jag vilat lite, maken hittade nyss Taxfreekatalogen och läser högt för mej. Sidan med herrklockor verkar betydligt mer intressant än spritsortimentet.

Snart i väg till arbetet, tre nätter denna gång. Märkte att jag denna vecka jobbar 7 av 8 nätter, kanske liiiite väl mycket.

Hej då på er önskar Tant Grön


1 kommentar:

  1. Aha då hajar jag med bankdosan. Har ju fortfarande kvar min gamla svarta.

    SvaraRadera