17 april 2011

He´s back

Så var ordningen återställd i Pettssonska!
Klockan 14.00 hämtade jag min hemkommande make vid pendeltåget.
Han såg lite sliten ut men skyllde på att han faktiskt fortfarande var förkyld.

Rolf är av den typen att när man kommer hem från en resa så ska man packa upp på direkten. Resväskan får alltså inte bli stående någon längre tid, helst inte ens någon timme!
Något som både Erika och Emilie kan intyga.

Idag blev jag imponerad!
Niclas ringde direkt när vi kom innanför dörren, Rolf packade upp, sorterade ren/smutsig tvätt, la oanvända kläder på sina platser i garderoben SAMTIDIGT som han hade luren i örat och pratade båtmotorer med Niclas!
Han gick och pratade samtidigt och dessutom städade ur väskan. Jag är i chock. Tar tillbaka allt negativt jag tidigare skrivit om manlig simultankapacitet!
Skulle varit kul att kasta in ett tuggummi i munnen på honom också, men tyvärr hittade jag inget!
Då tror jag det hade tagit tvärstopp faktiskt!

Nu verkar han trött, han har somnat i schäslongen.
Men vilken helg han har haft.
Tre nätter i en minst sagt lyxig 24-bäddars stuga!? hus mitt i backen i Vemdalen (kanske inte direkt mitt i backen men ca 25 meter att gå)
Eldad vedtunna precis utanför husknuten. Bubbelpool och bastu i huset.
På fredagen kom en kock och lagade mat åt hela sällskapet, 13 st!
Fattar ni? Det kom en livs levande kock! (visste dom inte att det redan fanns en stjärnkock i gänget?)
Svampsoppa, entrecote och hjortronpannacotta var det han bjöd på om jag kommer ihåg rätt.
Huset kostar 50000:-/vecka att hyra.
Slutstädningen kostade 4500:-
På kvällarna var det party på någon nattklubb och en dag var dom som inte åkte skidor på Spa.
Det bästa med allt? Chefen betalade allt! Rubbet! T.o.m skiduthyrning och liftkort.
Tänk vilka skillnader det kan vara.......

Men jag är nöjd med min blå, fina, runda plastburk att förvara ett äpple i som jag fick av min nya arbetsgivare!

Snart dags att jobba, ska bli kul att träffa Anne och dom andra kompisarna.
Har ju faktiskt varit ledig i 4 nätter nu!


2 kommentarer:

  1. Måste bara säga att min resväska inte heller hinner stå länge i hallen innan allt är inplockat i skåp (om det är rent) annars så körs maskinen på en gång.
    Herregud vilken stuga och vilken helg han haft.

    SvaraRadera
  2. Hihiii! Det är minsann skillnad på skit och pannkaka! Men Ewa, du har i alla fall din fina "äppelburk" kvar, Rolfs resa är nu ett minne blott! :)

    SvaraRadera