15 april 2011

Somnade visst!


Har varit dåligt med info från mej idag, jag vet.
Men min sovrapport och statusen på Gustav har ni fått.
Hämtade upp farfar vid 9.32, han stod redan färdig och klar. Vi åkte mot Kungsängen och Folktandvården.
Jag släppte av honom och sen åkte jag ner på Torget för att parkera.
Gick till tandläkaren och farfar satt där i väntrummet och hade inte kommit in än, vi var tidiga.
Medans han var inne hos tandläkaren satt jag i väntrummet och glodde på folk.
En av mina favoritsysslor.

En dam klädd helt i lila var mäkta irriterad att dom varken hade en klocka i väntrummet eller en på Torget ute. Hon hade minsann skrivit till kommunledningen och klagat på detta.
Något ska vi väl ändå ha för våra skattepengar, tyckte hon.
Hon pratade på med mej och jag höll med, hela tiden. Oj, vad irriterad hon var!

En annan som var frustrerad var den tjocka, äldre damen som jobbade i receptionen. Hon satt vid datorn och kämpade med något, suckade och stönade när hon plötsligt utbrister: Förbandslåda!
Tror hon menade typ Förbannat! Men Förbandslåda lät kanske bättre i hennes lilla värld.
Annars tänkte jag föreslå för henne det ordet Pippi använde när hon var arg....Skitoxe!
Ska också anamma det ordet...FÖRBANDSLÅDA!!!

Farfar var klar 10.40 och då promenerade vi till nästa anhalt, Blickfånget Optik.
Där hade han inte tid förrens 11.30 men vi hoppades att komma in tidigare, men icke.
Synundersökningen tog tid när han väl kom in 11.35. Vi åkte därifrån klockan 12.45, då var jag törstig och fruktansvärt kaffesugen.
Farfar hade iofs erbjudit mej att jag kunde gå och fika men jag avböjde vänligt men bestämt. Så jag ska inte klaga, det var inget synd om mej!

Väl hemma så blev jag glad att se Gustav välbehållen. Han hade inte slagits något idag medans jag varit borta.
Vi skyndade oss in och Gustav åt så det stänkte om det och jag drack två koppar kaffe på rotmos.
Sen gick vi och vilade på sängen, Gustav somnade först.

Oj, vad chockad jag blev när jag vaknade två timmar senare! Men skönt var det. jag gillar att powernappa!

I kväll ska jag äta på restaurang med två av mina favoritflickor, en saknas Emilie.
Men Erika och hennes fina vän Hanna och jag åker till Lucky House i Bålsta.
Det ska bli kul och framförallt gott. Har funderat hela dagen om jag ska äta kina-, thai- eller sushi?
Det är svåra frågor man ställs inför.....

2 kommentarer:

  1. Powernap på 2 timmar. Det är bra det, ha ha. Ta och ät lite sushi det är jättegott.

    SvaraRadera
  2. Förbandslåda... ja, det funkar kanske. Jag brukar vråla "FULA ORD" när jag behöver ta i lite kraftigare. Funkar mycket bra, från när man slår i tårna till när man är arg och frustrerad på jobbet :)

    SvaraRadera