3 april 2011

Trerätters i Pettssonska!


Stjärnkocken ställde till med trerätters.
En liten räkmacka att glida fram på. Som vanligt väldigt gott!

Prins Gustav valde att sova under hela middagen. Räkor hade han redan glufsat i sej, men som alltid sparat en till senare.
Lustigt, han spar alltid en räka!

Glömde i min iver ta kort på självaste varmrätten, oxfilén. Jag högg in direkt och kom på det försent när jag hade massakrerat den lilla oxfilén till max.
Till dessert en blåbärspannacotta som Rolf köpte med sej hem i fredags från Cajsa Warg.

Sen kom Niclas med whiskyleverans. Man tackar!
Rolf slängde ihop en räkmacka till honom med, han åt och blev om möjligt ännu gladare.

Snart dags för jobb. Jaha, nu kom nästa gäst, min bror Owe.

Trevlig söndagakväll mina fina små vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar