12 april 2011

Hemmmafru?!


I dag leker jag hemmafru!

Har hittills hunnit med detta:
  • Bäddat rent
  • Tvättat två maskiner
  • Druckit kaffe
  • Duschat
  • Pratat i telefon
  • Gått ett varv med dammsugaren
  • Förberett middagen
  • Surfat
Effektiv så det bara stänker om det, men nu får det vara nock!
Nu vill jag leka slapp, slö och likgiltig nattarbetare istället!

I natt drömde jag något märkligt, lyssna på det här. Ring inte 112 utan hellre en drömtydare.
Vad har jag för fel egentligen!

Jag och Rolf var bjuden på någon slags tillställning hos hans chef. Vilket jag egentligen inte tror det var för han såg definitivt inte ut som hans chef.
Alla var otroligt uppklädda jag med.....fast jag kände mej fruktansvärt obekväm i någon blommig,lånad tantklänning från sekelskiftet.

Inte blev det bättre av att jag vid minglet uppräckte att jag hade glömt raka benen, hårstrån långa som elefantsnablar stack ut från nylonstrumpbyxorna.
Såg ut som en ryamatta, typ.
Jag har aldrig nylonstrumpbyxor, jag HATAR det materialet!!! Ryser bara jag skriver det!

Rolf trilskades med att sitta i en rullstol som han hittade på vägen dit, han kände sej klen sa han.
Dessutom vägrade han vara där dom andra var utan skulle sitta nere på bryggan och röka vattenpipa hela tiden.
Jag var sur, Rolf var sur, alla var sura!
Kommer inte i håg hur allt slutade, kanske var tur det.

Nu måste jag fortsätta med lita annat.

Heippa!


2 kommentarer:

  1. man tackar for det goda skrattet jag fick nu...jag kommer fnissa resten av dagen. Jösses hvilka drömmer du får i din fina nya säng :-))

    SvaraRadera
  2. Ha Ha säger som Anne. Då fick man sig ett gott skratt igen då. Visst är det spännande med drömmar. Önskar man ngn gång kunde få reda på vad det betyder egentligen, allt tok som man drömmer.

    SvaraRadera