1 april 2011

Jag är lurad, ordentligt också!


Kaxade lite när jag ändrade min status på facebook i morse "Ingen kommer lyckas lura mej idag!"
Så fel jag hade, och som jag skrattade efteråt. Hela vägen in på Willys faktiskt!

Min mobil ringde, dolt nummer , när jag var på var till Willys:

-Ja, hejsan jag heter NN och ringer från tidningen Kattliv.
(inget konstigt, dom ringer ofta från den tidningen eftersom jag tidigare har prenumererat)

-Vi har uppmärksammat din fina katt i din blogg, Gustav var det va?
(Mmmm, sa jag stolt, mammas prins!)

-Vad är det för ras, han är ju så otroligt fin?
(Ännu stoltare berättade jag i rekordfart hela historien om hittekatt m.m. Nu hade jag dessutom hunnit köra in på Din-X och parkerat, vill ju inte prata i mobilen när jag kör)

-Vi skulle så gärna vilja ha med honom i ett reportage i nästa nummer av tidningen.
(Nu höll jag på att spricka av stolthet, men slängde ändå ur mej "Är detta ett aprilskämt eller?)

- Nej, absolut inte. Jag vet att dagen är illa vald men inte då. Vi skulle vilja komma och ta lite bilder på Gustav (här hann jag tänka, hur skulle det gå till, tänk om han inte vill, hjälp jag måste städa)

-Eller du kanske har lite bilder som du kan skicka till oss?
( Jaaaaaa, jag har massor. Tar minst 10 bilder om dagen)

-Får man komma även om man är från Skåne? (säger då den trevliga kvinnan på BRED skånska)

HAhahaha, vad jag skrattade! Det var Emilies bästa vän Emeli som hade lurat mej, Emilie skrattade så hon tjöt i bakgrunden.

Visst var det kul!??

Så lättlurad var jag alltså!

April april din dumma sill, jag kan lura dej vart jag vill!


1 kommentar:

  1. Ha Ha tänkte just det när du så kaxigt skrev att ingen skulle kunna lura dig idag.

    SvaraRadera