14 april 2011

Gustav vs Röda kattjäveln


Ett otäckt, ruskigt kattslagsmål utbröt precis när jag höll på att bada mina orkideér.
Jag rusade ut och hittade Gustav och hans antagonist i en omtumlade fight. Som det lät!
Jag klappade så hårt i händerna att jag fick ont i handflatorna men dom fortsatta att tumla runt. Pälstussar for åt alla håll.
Jag sprang och hämta sopkvasten och viftade med den. Då stack den röda katten.
Vad gjorde Gustav då? Ja, inte sprang han in utan han sprang efter och hoppade på sin motståndare igen!

Nu är jag ledsen och orolig. Han ser bedrövlig ut. Dammig, pälsen i oskick, stora pälstussar har lossnat från han, han haltar, kan inte stödja på höger framben.
Jamar ynkligt och tittar på mej med sina lednsa ögon....
Mammas lilla Prins...

3 kommentarer:

  1. Men herregud vilka slagsmål han råkar i. Är det alltid den där röda katten han är osams med??

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Gustav, eller ska man säga stackars lilla röda kattjävel? Haha.
    Håll koll på benet så han inte har fått ett bett som blir infekterat. Det blir ju lätt fickor i huden när dom hugger i benen. Ha det bra/Sandra

    SvaraRadera
  3. Eva, jag har några sköna killar nere på 24/7 gymmet här i Rosengård med svarta kobrer på bicepsen som ska ha 5 lakan för att knäppa rödingen. Säg till så fixar jag. Du får gå via mig när du vill prata med dem för att jag har vunnit deras förtroende genom att ta 10 kg på skulderflexatören och till skillnad från dem kan jag vrida på mitt huvud. men det är sköna killar. Det kan även bli så att Gustav kommer behöva försvinna ur landet efter det är fixat. Han kommer komma till Teotihuacán i Mexiko och säg åt honom att gå ut från flygplatsen och hitta en vit Audi med reg. nummert. KAT 198. bilen kräver ingen nyckel utan är röststyrd och startar då han säger "om katten själv får välja". En av killarna har fixat ett nytt pass till honom och Gustav kommer gå under namnet "Hassan zedoudi." Vi har även rakat en pudel som bor i 16 våningshuset på widellväg här i Malmö för att skapa en mustasch så att Han inte blir igenkänd på Bromma. Vill du ha mer information än så, får du ringa mitt skype nummer. när jag svarar kommer jag fråga vad det gäller och då svarar du: fånga och bena röding.

    Ser fram emot att höra från dig...

    Emelie och babbe.

    SvaraRadera