5 april 2011

Dags för slapp

Oj, vart tog den här dagen vägen? Någon som har sett den?
Erika kom på besök även idag. Vi hade bestämt att vi skulle storhandla på Willys efter middagen.
Ja, just det...middagen! Idag slog jag på stort, öppnade en påse fryst pyttipanna och slängde in i ugnen. Sen stekte jag ett gäng ägg och öppnade en burk med skivade rödbetor.
Jädrans sicken succé det blev!
Applåderna vill aldrig ta slut!

Sen stack vi med varsin låååång inköpslista till Willys. Fokuserade som attan hamnade allt som stod på notan och lite till i kundvagnen.
Jag fick ihop till 9 middagar, perfekt!
Hoppade jämfota när jag upptäckte att det fanns ett lager av oxfilé för endast 99:-/kg!
Fattar ni 99 spänn!
Det var samma sort som den vi åt av i helgen som smakade himmelskt så jag rafsade snabbt åt mej tre bitar, sammanlagt 3 kilo.

Vi köpte även varsin glass till kvällskaffet. Hem med varorna och dags för kvällsfika. Maken ville inte ha sin glass, han är inte så förtjust i sånt.....?
Erika och jag fikade och åt glassen som tog slut alldeles för fort.

Samvaron med Erika avslutades med att jag skjutsade hem lilla söta flickebarnet till Kungsängen och vi kånkade in hennes välfyllda matkassar.

Nu ska jag bara slappa i soffan, sen blir det att lägga sej i min genmanipulerade säng.
Jag längtar redan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar