13 april 2011

Omåttligt pigg nu


Sovit som en stock och vaknade klockan 13.30 utav att han som hade så fasligt bråttom i säng nu hade sovit klart.
En tass på min näsa och sen var man vaken!
Vi gick upp och jag visade divan var matskålen stod, han kan inte hitta den själv utan man måste alltid eskortera Ers Höghet dit. Fsat den har stått på samma plast i alla år! Divaliteter!
Ibland tror jag att han är blind men det handlar bara om sällskap.
När han hade ätit klart och stretchat sin nyvakna kattkropp så gick han ut och jag hoppade i säng igen och låg och drog mej. Eller vaknade till som jag så klämkäckt brukar säga.

Nu har jag druckit kaffe, kollat posten, pratat i telefonen med nytatuerade Mia, besökt internetbanken, sms-at, fejsbokat, vispat ihop en pannkakssmet, tittat ut och sett att min lilla mysputte precis slaktat en mus på gräsmattan m.m.
Det är inte klokt vad man hinner med!

Måste tyvärr bege mej till den lokala butiken. En felräkning i mjölkåtgången gjorde att mjölken har sinat.
Typiskt!


1 kommentar: