19 april 2011

Solkatten del 3




Idag har Gustav och jag myst i solen. Vi har tagit massor med kompisbilder, en del bättre en del sämre. Se själva, jag ser ut som ett härke!

Jag var en sväng till Outlet. Hittade faktiskt ett par sköna jeans-som-slutar-under-knät-brallor. Slog till och köpte två par på en och samma gång, ett par ljusa och ett par lite mörkare.
Det gäller att vara lite smart.....handla rationellt.
Det var dessutom 25 % på alla byxor på Kapp Ahl också, man tackar!

Har idag även ringt vårt försäkringsbolag och kollat upp en grej. Trodde i min enfald att vi hade en s.k drulleförsäkring eller allriskförsäkring som det numera heter.
Man börjar ju bli lite halvklantig och fumlig så bäst att hålla sej uppdaterad.
Men det hade vi såklart inte, jag täcknade (tecknade???) en på en gång.
Kan vara mycket bra när man snubblar fram här på trötta fötter med datorn i famnen. eller det kommer onyktra gäster och river ner ner 50-tummaren i en krasch på golvet.
Självrisken endast på 700 loppor, perfekt!
Nu kan jag lugnt klanta mej vidare genom livet!

Dagens middag gick i italienska smaker, me like! Tittade på ett TV-program i veckan där Leila Lindholm lagade mat till kändisar.
Hon gjorde en superenkel pasta som såg mycket god ut till dåren Ola Skinnarmo, ni vet han som åker skidor bland isbjörnarna i Alaska, klättrar i berg som är fruktansvärt höga , slåss med mygg osv.
Det är cocktailtomater, vitlök, bacon. mozzarella, parmesan och spaghetti m.m.
Oj, vad gott det var! Men Rolf hade det jobbigt, han tycker helt plötsligt inte om tomaternas skal och satt och pillade bort det på varenda cocktailtomat som kom i hans väg.
Tror han har sett för mycket på sin stora idol och förebild Per Morberg, han gillar inte heller skalet på tomater!
Töntar!

1 kommentar:

  1. Det ser väldigt gott ut. Hur kan man inte gilla coctail tomater???

    SvaraRadera