18 april 2011

Dags att vakna till liv

Precis som jag bestämde så vaknade jag i lagom tid, 12.36. Missade mitt magiska 12.34-klockslag med 2 minuter.
Men det är godkänt tycker jag!
Gillar när klockan visar lite roliga klockslag som t.ex 12.34, 17.06 (min födelsedag), 10.01 (Rolfs födelsedag), 12.24(julafton), 11.11, 12.12, 13.13 och alla såna s.k dubbletter är skoj.
Mest gillar jag 22.22!

Oj, där fick ni en viktig information som heter duga. Lägg den på minnet, kan komma på slutprovet!

När jag gick upp så gick jag som vanligt och öppnade dörren för att se om Gustav ville in. Han är mestadels ute nu när det har blivit varmt och mysigt.
Hörde ett konstigt ljud på verandan...sen kom han springande i full kareta....med en Willyspåse insnord runt kroppen!

Jag har två Willyspåsar i tyg som jag försöker komma ihåg att återanvända (pensionärsvarning kanske, men jag tänker miljövänligt)
En utav dom hade blåst och lagt sej på altanen, antagligen hade Gustav varit där och undersökt och fastnat i handtaget.
Stackarn, ni skulle ha sett honom! Lite lätt panikartad och värsta farten ut på gatan med kassen runt magen!
Inte förrens långt ute på vägen så lossnade den tack och lov.
Lilla kissen, vad hjärtat bultade på honom när han kom in, med svansen mellan benen.
Nu har han sovit i sin igloo sen dess, helt slut stackarn. Vem vet hur länge han har kämpat med den kassen.
Jävla Willys!

På tal om Willys, så ska jag ta mina tygkassar och åka och handla. Kylskåpet är så tomt så att råttorna gråter.






3 kommentarer:

  1. ja det gäller att bunkra upp nu när erat utsvultna barn kommer hem!

    SvaraRadera
  2. Oj då måste ha sett helt galet ut med en katt insnärjd i påsen. Stackarn.

    SvaraRadera
  3. Ledsen, men jag skrattar så jag kissar på mig. Först lästa jag lite fel och trodde att det var du som sprang med en påse insnord runt benen för att rädda Gustav. Jag såg bilden framför mig och vek mig av skratt! Sorry, men det var en jätte rolig syn.
    /Sandra

    SvaraRadera