9 april 2011

Laxmiddag!



Erika kom på besök idag. Jag hade tänkt att vi skulle äta våran goda laxrätt som jag vet att hon gillar.
På bilden ser det kanske inte så himla aptitligt ut men bilden ljuger.
En enkel rätt som man tillagar snabbt, ungefär så här:
  • Lägg färsk babyspenat i en form
  • Lägg på laxbitarna
  • Salta, peppra
  • Riv över rikligt med parmesan
  • Slå på en skvätt grädde
  • Skjuss in i 200 gradig ugn tills firren är klar.
Vi har ätit både med pressad potatis och tagliatelle till. Idag blev det pressad potatis.
Lilla maken är inte lika överförtjust i denna maträtt. Han gjorde sin sedvanliga räkröretoast till förrätt.
Utan att låta gnällig så börjar jag faktiskt lessna lite på alla hans röror.

Efter middagen så myste vi lite sen åkte Erika hemåt.
Vi tittade på Körslaget och lagom till att Caspers kör fick lämna så lämnade även Rolf.
Tycker han var duktig ändå som höll sej vaken ända till 21.30, nästan.

Så nu sitter man här mol allena. Har tittat på Semesterduellen på TV3 play, är ju bara skit på TV´n.
Tror jag ska lägga mej snart, har faktiskt blivit lite förkyld. Snoret rinner och jag känner mej halvruggig.







PS: Malin! Räkorna är slut! Kan man beställa mera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar