14 april 2011

Fiskfest med ledsen kisse



Jag hade tänkt att Gustav och jag skulle ha fiskfest i kväll när vi var ensamma hemma.
Men sen hände det här med Gustavs otäcka catfight.
Jag kokade hans fisk medans han sov en stund, sen kom han uthoppande på tre ben och åt.
Han kände på lukten, han älskar fisk!
Som han mumsade!
Sen haltade han upp för trappen och la sej i Emilies säng och där sover han fortfarande.
Var precis upp och kollade till honom, han snarkade så skönt.
Minns en gång när han var nyinflyttad här. Då var han i en läskig fight och efter det så sov han i .....19 timmar!

Hoppas nu bara inte det blir någon infektion om han har något bitmärke. Har inte kollat än och det är heller inte det lättaste att kolla.
Pälsen är så tjock att det är nästintill omöjlig att upptäcka ev. skador.
Men jag ska självklart försöka kolla i morgon Sandra.

Åsa: Ja, det är oftast den röda katten han bråkar med men även den svarta, halta, lytta och blinda fula katten som bor i "Prästens" hus.
Toker heter han till på köpet också.....
Den röda vet jag inte vart han hör hemma någonstans på gatan, kanske på 7:an?

Min sushi då? Ja, den var skitgod. Råkade ha lite för mycket wasabi i sojan bara.....bidde starkt men gott!

I morgon ska jag hämta farfar vid 9.30-tiden. Jag har lovat att skjutsa honom till Kungsängen för ett tandläkarbesök och optikerbesök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar