9 april 2011

Julafton?


Var i morse en millimeters hårsmån från att vara tvungen att styra om matsedeln i Pettssonska denna vecka.
Ett rådjur var nämligen farligt nära att springa in i just min bil på vägen hem från jobbet.
Rådjurssadel på tisdag hade suttit fint!

Natten annars då? Jo, tack i natt var det som tur var bättre. Nästan alla små tomtar sov utom en.
Där var det enmansshow utan dess like!
Min allergi är fortfarande bättre när jag är på jobbet. Är inte längre röd och svullen runt ögonen. Men däremot är dom hysteriskt kliiga, rinner och svider.
Får droppa ögondroppar alldeles för ofta för att kunna jobba.
Senaste nätterna har jag dessutom blivit helt täppt i lilla näsan också, vilket innebär att jag måste andas genom munnen.
Vilket i sin tur leder till att truten känns som Sahara hela tiden... Jobbigt!

När man stämplat ut och går ut från detta bygge är det en härlig känsla att kunna andas in den friska morgonluften och rensa andningsvägar och lungor.
Man blir frisk på en gång....märkligt!

Blev ett litet uppehåll i mitt skrivande här. Micke och Ingrid kom på besök. Med sej hade dom en söt liten leksaksråtta till Gustav.
Han blev glad och lekte med den i 5 minuter sen somnade han.
Vi fikade och åt dom tyska Lidlkakorna som visade sej vara amerikanska, med Frihetsgudinnan på framsidan.

När jag kom hem från jobbet i morse så la jag mej på en gång. Sov hårt och vaknade inte förräns det var julafton på klockan.....!? Nu fattar ni ingenting, jag menar att jag vaknade och tittade på klockan 12.24....julafton!

Idag kommer Erika hit, jag har bjudit över henne på lite mat. Det blir parmesanöverbakad lax med pressad potatis.
Maken grymtar allaredan, lax tillagad i ugnen är för honom torr och träig. Det ska vara sås till annars går det inte att äta....


2 kommentarer:

  1. Lax i ugn som blir så gott. Inte alls träigt. Tror bestämt att han är lite kräsen herr Pettsson.

    SvaraRadera