17 april 2011

Slut på friden!

Haft en riktig god nattsömn i natt! Men jag förstår inte riktigt varför jag vaknar så tidigt, redan klockan 6.52 vaknade jag första gången.
Släppte ut en kissnödig katt och försökte somna om.
Lyckades faktisk och klev upp ett par timmar senare. Nu har Gustav och jag hunnit med frukost och pälsvård.
Plockade två jättefästingar på honom.....redan!? I morgon måste jag till Apoteket och köpa Frontline och droppa i nacken på han.
Hjälper föga men lite kanske det skrämmer bort dom små äckliga krypen.

Alldeles nyss ringde maken. Dom var nästan hemma, bara två timmars bilresa kvar.
Just nu åt dom lunch i........mummelbro, hörde inte vad han sa riktigt. Men han beskrev platsen så här: "Du vet den där knutpunkten där man kan åka både upp och ner!"
Tänkte direkt på Pariserhjulet på Grönan, men jag tror inte riktigt han menar det.

Så då var denna gräsänklingshelg över, slut på ensamtiden och restaurangbesök.
Men det gör inget, skönt att han är hemma igen så det blir ordning och reda. Skorna i en fin rad i hallen, kuddarna noggrannt uppiffade i soffan, marmorbänken i köket fläckfri och tidningar och annat papper i prydliga högar på köksbordet.
Shit, jag måste städa lite........

1 kommentar:

  1. Du kanske vaknar tidigt för att du sover så skönt och är utvilad och "klar" tidigare nu då.

    SvaraRadera