23 april 2011

Varm lördag

Glad Påsk på er mina små vänner!

I går var vi nere på Smidö och fick oss en redigt god grillmiddag hos Jorge och Antonella.
Jogges föräldrar och således Emilies svärföräldrar.
Jorge grillade lamm och det var hur gott som helst. Till detta serverades potatisgratäng, hembakat bröd och sallad.
Vi drack chilenskt rödvin till och skålade för dom små sötnosarna som i helgen firar sin 1-årsdag tillsammans.
Efter middagen var vi så mätta och då dukades en supergod tiramisu fram på bordet, och kaffe förstås.
Blev en härlig kväll på många språk, svenska, spanska och italienska. Och det lär bli flera, vi är redan inbjudna till att dansa små grodorna på midsommar.

Vid 23.30 så åkte vi hemåt. Emilie och Jogge släppte av oss hemma och åkte vidare hem till sej.
Valde att sova på soffan i natt eftersom Rolfs snarkningar var uppe i rekordmätningar långt innan jag ens hade borstat tänderna.
Gustav gillar när jag bäddar på soffan, han gosar ner sej och sen sov vi ända till 6.00 då Prinsen ville ut.
Bytte ut soffan mot sängen och sov vidare till 10.00.

Nu ska jag röja lite här hemma. Sen tänkte jag sticka till mamma med en påskblomma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar