28 april 2011

Redo!


Så var man färdigpackad och redo. Biljetten är utskriven, passets utgångsdatum är kollat 1800 ggr, foppatofflorna putsade och nerpackade, en packe euro-sedlar är fint vikta i Ullaredsplånboken.
Fix och färdig redan dagen innan, framförhållning vet ni det gillar jag!
Sen har jag inte tid att greja i morgon. Är ju bjuden på bröllop och den här gången har jag tid att gå.
Förra gången jag var bjuden på royalistisk yra, på Victorias och Daniels bröllop så passade inte varken tiden eller dagen.
Jag fyllde ju år, ganska jämna år också. Fick lämna WO, trist men sant.
Jag var dubbelbokad så att säga.
Men sen var lyckan fullkomlig när jag på julafton fick hela spektaklet på dvd.
Den går varm här hemma.

Jag minns när Diana och Charles gifte sej i juli 1981. Vi var på husvagnssemester i Varberg med Bittan och Stefan. Vi satt inne i husvagnen och tittade på en svartvit 12 tummare som gick på husvagnens bilbatteri i flera timmar. Vilket innebar att vi drog ur batterierna och inte ett piss funkade i tattartermosen efter den segdragna vigseln.

Nu ska jag dricka lite te och sen är det väl dags att sova. Har fortfarande inte sovit middag idag trots den hysteriskt tidiga uppgången i morse.
Trött nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar