20 april 2011

Frukost för 2


I natt har jag sovit hela natten utan att någon kisse pockat på uppmärksamhet i parti och minut.
Gustav var nämligen ute när jag gick och la mej vid 24. Det är inte så kallt om nätterna nu så jag tänkte att då får han vara ute och husse kliver ju upp vid 4.30 och kan släppa in han.
Jag vaknade 9.00! Med lite lätt huvudvärk som alltid när man har sovit som en döing.

I dag hade jag en frukostgäst! En liten Bambi glufsade i sej det flesta av mina små fina blåa blommor.
Men det gör inget, klart han ska äta. Trädgården, om man ens kan kalla det trädgård ser ändå ut som ett lass skit!
På tal om ett lass skit så ska vi faktiskt beställa ett lass jord och kasta ut på gräsmattan och sen även lyxa till det med lite nya gräsfrön. Tror vi vattnar lite också.
Vi kör gräsmatta rakt av, bort med rabatter, buskar och blommor. Inte någon som är intresserad av att sköta dessa. Visst är det fint men i våran värld har det en konstig benägenhet att bara bli ogräs allting.
Det enda som får vara kvar är rabarbern. Den kommer från min mormors tomt i Håtuna. Vi grävde upp den när hon flyttade -89.
Rabarber är gott och jag tycker det är kul att den är så gammal och fortfarande växer som.....just det ogräs!

Snart kommer Emilie. Hon har vart hos frissan och piffat till sej. Vi ska planera mat i dag och i morgon.
I morgon ska vi grilla men idag vette fasen vad vi ska hitta på.


1 kommentar:

  1. Precis håller med. Gräsmatta över hela tomten det är grejor det. Rabatter blir det bara ogräs i.

    SvaraRadera