20 april 2011

Gästkocken på plats


Här ser ni den glada kocken, ser lite lätt störd ut men som vanligt ska det spexas på bild. Något hon lärt sej efter sin trevliga mor......? Jag är en jäkel på spex.
Det vankas tiramisu till efterätt, inte idag men i morgon. Den brukar bli bäst om den får stå och gotta till sej i kylen en dag eller två.
Matlistan är skriven, notan är skriven nu beger vi oss på Willys och handlar. Temat för dom här dagarna är "Grillat". Något man inte kan få för mycket av enligt studenten från Rosengård.
Hennes ord/önskan är min lag! Klart vi grillar, kan ju inte låta flickebarnet bli besviken.
Vi övriga i familjen diggar också grillat.

Men en enögd katt!
Äntligen, nu är lillmatte klar med köksbestyren då kan hon gosa med mej!

2 kommentarer:

  1. Håller återigen med. Grillat är gott och grillat är bäst.

    SvaraRadera
  2. Gott! Älskar Tiramisu! Särskilt hemlagad. Den är bäst. Du undrade om jag hade några Mallis tips. Men jag vet inte, tror inte att jag har några... var inte på någon super duper restaurang, det var för kallt för att bada i havet, solstolarna var inte utställda, det var miljoners med tyskar överallt, vilket resulterade i att man blev tilltalad på tyska på alla restauranger (utom en, den kan jag ju rekommendera, men problemet är att jag inte vet vad den heter, råkade bara ramla in där för den låg nära hotellet och vi ville komma in någonstans efter en otrevlig upplevelse med en knepig figur) Men strandpromenaden var jättefin. Tycker ni om att cykla kan jag rekommendera det, långa delar av strandpromenaden är helt bilfria (den är liksom uppdelad, en för "snabb" trafik (cykel, hästkärror och poliser) och en del närmare vattnet för gångtrafikanter) Har hört att det ska gå tåg från Palma till en by inåt landet, men det har jag inte testat. Vill ni se mer - hyr bil! Ön är inte så stor, som Gotland ungefär, och det räcker ju för en del utflykter med bil :) Annars tycker jag att ni ska ta det lugnt och njuta av semestern. Jag hade ju William med mig, så jag promenerade mest, det var trevligt det med. Mycket affärer längs med strandpromenaden, sjalar är billigt! Om ni ska ta ut pengar i automaterna kommer ni att få uppgift om hur mycket det kommer att belasta kontot i svenska kronor, sen en fråga om ni vill ta ut i euro eller svenska kronor. (det kommer ju euro vilket som...) jag valde euro, det skulle jag nog inte ha gjort, verkar som om jag fått betala växlingsavgift till den spanska banken. Min mamma, som jag åkte med, åker ner på lördag igen (23/4) i två veckor, den här gången med sin man. Men jag är inte avundsjuk! :) Hoppas att ni får en trevlig resa. Kanske man får en liten rapport här på bloggen?!? :)

    SvaraRadera