21 oktober 2012

Arne, Johan och Rudolf



Så var denna helg tillända och ny vecka anländer inom ett par minuter.
Går undan nu, snart jul!  Ganska skönt, vi kommer närmare våren och sommaren igen.
Ska bara ta igenom oss denna förskräckliga årstid som heter VINTER! På vintern är det kallt och det snöar, kanske. Och det blir så ljust och fint ute och barnen tycker det är så satans lajbans att leka i snön....det har ni väl hört? Trams!

I morgon ska jag få massage, min rygg ska knådas och jag hoppas att den blir något bättre.
Klockan 11.00 ska jag vara hos Pia i Bålsta, ni vet henne som jag ska bilda en duo med, en blåsorkesterduo. Vi som låter när vi sover, ska vi kalla oss.
Hon är massör och tar gärna emot vänner och bekanta med racklig och eländig kropp, som typ jag.
 Håll tummarna att jag blir återställd!

Vi har fortsatt vårt hysteriska TV-tittande under hela kvällen. Solsidan, Hellenius Hörna och sen
Arne Dahl på ettan.
Valde bort Beckfilmen för en gångs skull, herregud den där har man väl sett etthundratjugotre gånger.
Arne Dahl var bra! Riktigt ruskig bitvis och jag fick ha kudden framför ansiktet samt stänga av ljudet vid själva mordögonblicken. Tyckte det slörpade så mycket....blä! Tänk att ha en tång instoppad i  nacken och en runt stämbanden....AJ!
Del 2 nästa söndag, jag är bänkad!

Blev full i skratt när jag såg tröjan Johan Glans har på sig på bilden om hans senaste turné.


Exakt en sådan hade Rudolf när vi började hänga ihop sent sjuttiotal, sommaren -79 för att var petig.
Ja, herregud, det var då och nu är nu och nu ska jag stappla mot sängen.

Godnatt mina vänner!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar