18 oktober 2012

Ullared del 4, nu shoppar vi loss!



 Efter en nattsömn som hos vissa i stugan var lite sämre,
 för att hos andra (JAG!) var den bättre ringde klockan 06.30.
Tydligen låter jag väldigt på inandning......medans Pia låter på utandning.
Vi pratar om att bilda en blåsorkester Pia och jag!

Puh! Mitt i natta för oss nattarbetare men nu hade vi inte tid att dröna och ligga kvar i sängen och morna sig.
Pia och Anne stack i väg till campingbutiken där vi beställt varsitt frukostpaket för 49:-/st.
Hämtning 07.00!

Perfekt! Enkelt, bekvämt och prisvärt.
En ljus, nybakad fralla, en mörk nybakad fralla, skinka, ost, grönsaker, yoghurt, kaffe, juice.




Pia skär upp dom varma bröden medans Anne pratar med barnen eller  hunden hemma i Bålsta.
Lilla söta Lottavovven gick i strejk. Hon ville inte kissa på morgonen när hon blivit övergiven av sin mamma!

Gustav var orolig här hemma också sa Rolf, han hade letat runt överallt, inne och ute efter mig.
Mammas plutt!



 Redo för dag 2! Stora blocket under armen, inköpslistan var låååååååååååååång!
Vid 8.30 var vi på plats på ett otroligt folktomt Gekås.
Blev lite fler amatörer senare under dagen men långt ifrån jobbigt!
Sissel, Annes kompis bevittnade en herre i rulltrappan som skrek på hjälp. Han kom inte av med kundvagnen! Han skrek tydligen riktigt högt också, stackars liten!
En annan herre fräste "Du går mot enkelriktningen!" åt mig. Jag svarade vänligt att jag dessvärre missat den skylten!
Jag säger som jag alltid har sagt och som Boris, vd för Gekås också hävdar :
MÄNNEN ÄR EN FARA FÖR SHOPPINGEN! Därför byggde han nu Sportbaren mitt i varuhuset. Där kan man "lämna" in sin män så dom får leka med likasinnade. Bara man inte glömmer att hämta ut dom sen.......


Anne färdig! Jag gissade riktigt dåligt när jag stod vid kassa 14. Gissade på 4500:- men landade på YNKA 2500:-, 2000 fel!
Därför var jag bara tvungen att ta ett varv till! Bättre kan jag!


Annes och mina prylar, ser bra ut än men vi har kassar i stugan också sen saknas det två glada shoppare...Pia och Sissel har inte stuvat in sitt ännu.


 I vårat lilla krypin var det fullt! Gula kassar i sängar och på den minimala golvytan.


 Här var det också ganska fullt!


 Pia var tacoansvarig och vi åt och drack rödvin som dessvärre tog slut alldeles för snabbt!
Sen dukade jag fram ost, kex och vindruvor och tänkte titta på Svenska Hollywoodfruar men den kanalen fanns inte.....inte heller kunde vi se fotbollsmatchen där Sverige tydligen hade gjorde en kanonvändning!
Heja Zlatan! 
Vi somnade tidigt den här kvällen också, det tar på krafterna att shoppa och dricka rödvin.



8.30 var vi redo för att åka hemåt. Jag hade fullt på golvet p.g.a platsbrist i bagaget bak. 
Vilade därför mina trötta fötter på fyra stycken 4 kiloshantlar.
Gick bra!

Vi tog ett varv till på Gekås innan vi åkte hem. En stekpanna, ett par pojkjeans, en pippitröja och en onepiece skulle kompletteringshandlas. Gick i en farlig fart på ett om möjligt ännu mera folktomt varuhus.
16.00 var jag hemma hos världens gladaste Gustav igen!

Oj, vad vi har haft det kul! 
Tack snälla mina fina vänner för härliga dagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar