29 oktober 2012

Sned och vind och mycket mat



Ja, jädrar! 1 cm till i färdriktningen justerades idag. Vad snackar jag om? Jo, mitt ryggonda...
1 cm snett var det i bäckenet trots att han justerade hela mig i torsdags. Är sned fortfarande alltså, det kände jag igår som jag sa. Kändes inte bra i går kväll.
 
Han är lite oroad kiropraktiker Jonas, har fått stränga regler nu. Det viktigaste är att jag ABSOLUT INTE får jobba på knä på golvet och baxa tunga pensionärer.
Nästa gång kan det bli ett diskbråck skrämde han mig med....och då är det morsning och goodbye för min del.

Få se hur det går i natt då? Är mina kollegor tillräckligt villiga att hjälpa mig i fall det skulle behövas.
Tänk om flera drattar på arslet i natt? Äää, då tar vi portabla liften, men ändå.
Man ska ner där på golvet och fixa med lyftskynket...

Har roat mig med att äta lagad lunch här hemma nu. Ovanligt för att vara utav mig. Tycker det räcker att laga varm mat till middag. Jag gillar filtallrikar, smoothie och kesomackor mest.
Gjorde kesoplättar! Grymt goda! Jag rev äpple och kryddade med kanel sen värmde jag lite hallon och toppade med en klick kesella.
 Och här kommer bilden!


 Billigt var det också, endast 1 PP per plätt! Och det bästa....? Jag har 6 stycken att äta i morgon när jag vaknar och är hungrig. Planering och framförhållning = mina ledord!
Kesellan och hallonen kammade noll!


Nu väntar jag på min favoritradiopratare som har novemberlov! Vi ska till Willys och veckohandla, kolla vad mycket middagar jag fått till!
Åtta stycken, så det räcker ända till nästa måndag, whoop whooop!

Alla är VV-recept såklart utom det första, det var Rudolfs förslag. Stackarn, klart att han ska få en maffig makaronilåda som han dränker i ett hav av ketchup.
Tre  stycken är nya recept, ska bli kul att testa.





2 kommentarer:

  1. Åhhh går de att äta kalla= smarta att ha i matlådan? Jag är altid i behov av saker jag kan ha med till skolan. Där äter jag oftast lunch framför datan i ett klassrum

    SvaraRadera
  2. Ja, det tror jag Lindah! Sök på kesoplättar så kommer det upp massor med förslag.

    SvaraRadera