2 oktober 2012

Torskar, fästingar och andra äckel!



Hoppla!
Idag blev det tidigt uppstigning för mig, vilket resulterade att jag senare somnade i soffan.......
i nästan två timmar!

Anledningen till detta tidiga och för mig mycket sällsynta beteende var att Emilie skulle komma förbi på frukost, när hon hade skjutsat Jogge till arbetet.
Eller som hon sa igår: Dukar du upp frukostbuffén vid 8.00, så kommer jag förbi?!
Nu blev det ingen frukostbuffé a ´la Grand Hotell direkt, utan en mera åt det enkla, spartanska håller med lite rostade mackor med ost på och varsin kopp påste, särskrivet pås te för er som inte förstod.

Måste till zooaffären i Bålsta snarast, helst igår. Gustav har två bamseäckelfästingar!
Upptäckte dom igår och dessvärre gjorde jag upptäckten att även min fästingplockare var spårlöst försvunnen.
Helt borta. jag fattar föga! Kanske skulle kontakta programmet Spårlöst?
Att fästingarna hinner bli så här bamsiga beror bara på en sak! Hans otroliga päls! Pälsen gör att dom är omöjliga att se eller känna tidigare än denna ärtstorlek.

Nu när ni ser bilden kommer ni tycka, "men det är väl bara att plocka den med fingrarna?"
Har provat och mina fingrar är alldeles för fumliga för det.


Äckelfästing som sitter farligt nära ögat, blä!
När jag ändå är ute och åker så stannar jag till på Willys för veckans handling. Har nyss skrivit veckomatsedel och det går som vanligt i VV-tecknet med mycket rotfrukter och faktiskt ett fiskrecept!
Vi äter sällan fisk (förutom räkor förstås) så det blir spännande att laga denna Parmesanpanerade torsk med rotfrukter och räksås.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar