14 oktober 2012

Fikusar och popcorn!





Vart lite osynlig idag, har haft annat för mig såsom sovit, handlat, fixat hyrbil, visum och hotell till Amerikaresenärerna, pratat i telfon, fixat skjuts till Emilie från Arlanda imorgon.

Nu väntar vi på Erika som är på G. En god tvårätters middag i föräldrahemmet är i antågande.
Rolf står med full koncentration med nävarna bland räkor, klet och skivad ryggbiff.








 Hade en kul natt på Viggen igår. Myskväll med tanterna framför Körslaget.
Det snaskades på popcorn och äppelmust och alla var så nöjda och på gott humör.
Peter Jöback var gästartist på Körslaget. En tant sa, han är en sån där stjärtpojke eller Maj-Björn som man också brukar kalla det.
Tant två kontrade snabbare än blixten: Jag säger fikus jag!
 Jag fnissade i smyg.

Oj, vad mätt jag är! Vi har ätit och det blev som vanligt en liten räkmackeförrätt i skär Rolftema.
Lite god grillad ryggbiff med rostade potatisar och grönsaker. Gott!

Nu måste jag umgås med Erika, hon åker hem till Vara tidigt i morgonbitti.
 Jag saknar henne redan, fast den här gången tar det bara två veckor tills hon kommer tillbaka.
Novemberlovet är en bra uppfinning!

Heippa!









1 kommentar:

  1. Maj-Björn fick vår gamla katt heta innan det var helt klart att det var en väl fungerande han...och han heter det ännu...
    Lena

    SvaraRadera