5 oktober 2012

Fredagskväll i Pettssonska



Godkväll i slott, kojor och pappkartonger!
 Kvällens powerwalk med Lindah gick över förväntan. Hade smort in både skenbenen och onda hälsporrar med kladdigt tigerbalsam. Och kan ni tänka! Jag hade knappt ont, sporren kände jag inte av alls! Jag är så glad!

Vi gick ner till Hällkana, ett varv i spåret och hem igen.  Vi hade ett riktigt skapligt tempo.
Min Runkeeper gick i strejk och visade att vi gått 4 km vilket var en felmarginal på ca 3,5 km. Pissapp!
Lindahs pulsklocka visade helt annat, 7,5 km. Bra skit!
Jag klickade i alla fall i 8 extra aktivitetspoäng ungefär samtidigt som jag letade fram en flaska vitt i vinkylen.


 Dagens middag intogs lite senare tillsammans med levande ljus, äkta make i morgonrock med greköppning och en flaska Alsace.
Jag slängde ihop en VV-pastarätt innehållandes penne, lime, räkor, vitlök, matlagningsgrädde bl.a.
Mycket delikat och vi åt upp rubbet i ett nafs! På bilden ser det lite blekt och kanske oaptitligt ut, men bilden ljuger, som vanligt.
Vinet gick också åt!


Sen hade pojkarna mystajm och vi intog varsin ringhörna i tv-soffan för att titta på X Factor.
 Har huvudvärk nu, det är då faen att man inte kan dricka en halv flaska vin, två glas utan att drabbas av huvudvärk!
Måste bli bättre på det, ska öva mera. Kanske redan i  morgon? 

Oj, nu gråter Marie Serneholt på TV! En av hennes grupper fick lämna programmet idag, men som Per Elofsson sa: Det är bara att bryta ihop och komma igen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar