8 oktober 2012

Kändisspan och broccoli...igen






Har gjort lite nytta idag i alla fall. Det roligaste hittills var att jag hade känsdisspan på Willys, självaste Bålstapojken Daniel Majstorovic handlade också förnödenheter tillsammans med en kompis. Båda iklädda gröna mullekläder och fotriktiga gummistövlar.
Tror faktiskt det bara var Ewa 52 som reagerade på denna stjärna...ja, stjärna och stjärna?!
I kön tjuvläste han både Expressen och Aftonbladets sportsidor.
Och i dom fyra kundkorgarna (han hade säkert ingen kundvagnspeng) låg det bl.a många engångsgrillar, Lambi toapapper, juice och lite annat.
Av inköp och klädsel ifråga så kanske dom skulle på hajk.

Man får vara glad för det lilla, vi är inte så vana med kändisar i denna byhåla. Sist jag såg en kändis här var Anders Ekborg som faktiskt är en parallellslalomoåkare till mig.  Skoja! Vi har gått i parallellklassen i högstadiet.


Hade det varit Zlatan så hade jag såklart frågat om jag fick fotografera, men icke med denne pojk!
Här räcker det med en bild från google.

Har varit ute ock powerwalkat också. Började nästan gråta när skenbenen per omgående gjorde ont som satan. Hann spatsera 100 meter bara....
Tog direkt en avstickare in i skogen för att slippa asfalten och hittade en stig som jag sedan gick fram och åter på säkert tjugo gånger som ett maniskt psykfall.
I skogen gör benen inte ont bara på asfalt. Gick hem och konstaterade att jag bara motionerat 50 minuter, fast det är klart, det är bättre än inget.


 Hittade en uppbränd moped i skogen.


Förlåt, jag vet! 
Ni har sett min svettiga nuna förr!
Glad fast det gör ont....

Nu är maten strax på bordet, ljusen är tända och linneservetterna framme. Fattas bara en sak...Rudolf!
Idag serveras det gratinerad broccoli med kassler. Är inget hungrig, har hetsätit vindruvor sista kvarten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar