2 oktober 2012


Lyckades få fyr på brasan! Nu värmen den gott och mina fötter börjar få en behagligare temperatur.


Skulle försöka bädda men kom inte längre än så här med överkastet.......


 ........där låg en katt och vägrade flytta på sig.


Fast till slut så blev han lite lockad av att leka med handledsremmen till kameran.

Har plockat bort dom feta inneboende fästingarna på honom nu.
Gillar inte den nya apparaten jag köpte nyss i Bålsta, man liksom sliter bort fästingen och får såklart med sig en tuss päls varje gång.
Den andra, som är som uppslukad av jorden snurrade man liksom på tills åbäket släppte.
Much better!

Handlade fem middagar på Big W också.  Menyn i Pettssonska dom närmaste dagarna ser ut sisåhär:
  • Parmesanpanerad torskryggfilé med ugnsrostade rotgrönsaker och räkdip.
  • Fredagsgryta, blir nog en torsdagsgryta istället. Fläskfilé, kantareller och annat gojs i.
  • Pasta med räk och örtsås.
  • Såklart min favorit, hemstampat potatis och blomkålsmos med wienerkorv.
  • Grönpepparkyckling med ris
Kom i skrivande stund på att i morgon får Rudolf tillaga något till sig själv.
Jag ska på......PERSONALFEST! (HERREGUD?!)
Den börjar redan klockan 17.00 och jag kommer få avstå eventuella rusdrycker p.g.a att jag 20.50 börjar tjänstgöra.
Vi blir i alla fall bjudna på buffé, så mycket vet jag och med så mycket invandrare anställda på Flottis så kanske jag kommer ha nytta av mina kunskaper i Afrodans när/om dansen börjar?!
Tror jag ska bjuda på efterfest på min balkong senare.....eller det kanske är ett korkat förslag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar