6 oktober 2012

Dagen i bilder


Oj, vad jag inte har bloggat idag!
Blir så ibland, och idag så har Emilie varit här nästan hela dagen så då ville jag förstås hänga med henne.

Det bästa som finns är att få umgås med dom man tycker mest om.
Familjen är mitt allt!

Längtar efter Erika så det gör ont, men snart så är hon hemma igen, i en hel vecka.
Novemberlovet är äntligen i antågande.
Då blir det mys på hög nivå och jag ska bara laga hennes favoriträtter som jag vet hon tycker om.
Hon ska pysslas om!





Emilie och jag tog oss en härlig powerwalk i Lejondalsskogen. 
Vädret var det bästa och det var så härligt.
 Hade inte ont någonstans och jag är förstås överlycklig för det.

Emilie hade kameran med sig och vi knäppte lite roliga kort under promenadens gång.




När man kommer till den här fina allén så är man hemma igen.
Nästan 8 km blev det och 80 minuter tog det!
8 extra aktivitetsPP, man tackar!

Jag var ordentligt svettig så den efterföljande duschen kändes som mer än välbehövlig.

 Mor och dotter


 Gustav myser på köksbordet i solen. Idag har han ätit gott parveln, Shebamat (dyr!), räkor, torskryggfilé och kattkyssgodisar.  Att vara kisse i Pettssonska är nog ganska okej, tror jag.


 Dagens middag ser inte så vidare färgglatt ut. Parmesanpanerad torskryggfilé med ugnsrostade rotgrönsaker och en sås innehållande räkor, dill och vitlök bl.a.
Det var mycket gott men lite svårt att steka fisken. Hela paneringen fastnade i stekpannan tyckte jag.


Efterrätt såklart! Oskarp fruktsallad med hallonkesella, jädrar vad gott!


 Emilie var snäll och säkerhetskopierade min telefon. Och när hon ändå var i farten uppdaterade hon den också till senaste iOS 6. Först var jag tveksam eftersom det brukar vara problem så här i början med nya uppdateringar, men vi körde på. Så nu har jag den senaste versionen och allt funkar perfekt!


 Micke kom förbi. Vi spelade Quizkampen, drack kaffe och snackade skit.
Jag gillar Micke!

Nu sover Rudolf sött på sin nya kudde som han är så nöjd med. Han får varken ont i nacken eller är stel på morgonen, fantastiskt!
Planen var att vi skulle titta på fyrans film Kommisarie Späck, men fasen vilken skitfilm. 
Inte alls så kul som jag hade trott.

Måste äta något, har 11 PP kvar! Jobbigt att vara Viktväktare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar