4 oktober 2012

Jag dansar aldrig nykter...?






















 Igår kväll hade Flottiljens festfixare ordnat en mycket trevlig personalfest nere i restaurangen.
Cateringmaten från Il Piatto var vackert uppdukat och det var så himla gott. Italienskt förstås, det hörs på namnet.
Mycket småplock bl.a detta:
  • Tre sorters salami
  • Parmaskinka
  • Marinerade kronärtskockshjärtan
  • Mortadella
  • Mozzarella och tomatsallad
  • Bresaola och parmesan
  • Marinerade oliver
  • Soltorkade tomater
  • Grissini
  • Marinerade vitlök
  • Kaprisäpplen (typ stora kapris med skaft!)
  • Melon och parmaskinka
  • Flera olika sorters dessertostar och kex
  • Bröd
  • Pastasallad
  • Kaffe och choklad och smågodis till efterätt
  • Ostkrokar och chips
  • Vitt och rött vin
  • Läsk
  • Ramlösa......det drack jag!
Oj, vad gott det var! Italienskt är min absoluta favorit!
Min trevliga chef slog sig ner bredvid mig så jag fick lägga lite band på mig och inte vräka på så på tallriken. Vill ju inte att hon ska tro att jag är ett matvrak?! Måste göra ett gott intryck.....medarbetarsamtal är på igång.
Som tur var blev det massor kvar och som tur var så hittade vi kylskåpet i natt där allt förvarades......
Vi hade sittning nummer två på Gripen runt tolvslaget.

Efter maten så satte diskjockey igång att spela. Eller kanske inte riktigt, men en stor musikmaskin men inkopplad Iphone dunkade igång.
Det spelades varken Kikki Danielsson, Orup eller något annat som jag känner igen.

Mina mångkulturella arbetskamrater tog dansgolvet i besittning och här tog vi inte fasta på Magnus Ugglas gamla hit "Jag dansar aldrig nykter" för det var precis vad dom gjorde.
Det uppvisades danser från jordens alla hörn Chile, Colombia, Kuba, Marocko, Tunisien, Brasilien, Filippinerna, Eritrea, Etiopien, Somalia m.m.
Alla som dansade hade ett medhavd band eller en sjal som dom knöt runt höften när dom dansade....tror att det var meningen att se höftvickningarna bättre för det var MYCKET skaka rumpa.
Det skakades överlag hela tiden, ibland höfterna och ibland överkroppen. Har provar det där själv hemma, men på mig tycker jag allt skakar samtidigt.....för att senare ta en stund innan det stannar....?!

Vi fick se allt från salsa, wackawacka, magdans, afrikansk dans och mycket annat medryckande.
Här vilade inga ledsamheter alls! Vi svenskar däremot vi satt lugnt och stilla kvar vid vårat bord, en del smuttade på vin eller som jag på Ramlösa. Vi diskuterade världsproblem, semestrar och hur tråkiga vi egentligen är.
Jag föreslog att vi kanske skulle gå upp och riva av både fågeldansen och ballongdansen men ingen var på.
Sen hittade vi inga ballonger heller.

Klockan 20.00 gick alla plötsligt hem och jag och Nilofaar bytte om till arbetsuniformen och skuttade in på våra avdelningar.

Bilderna är dåliga, tagna i mörker utan blixt med Iphonen.
Nu planeras redan nästa fest, en julfest och jag tror inte det kommer bli ett traditionellt svenskt julbord direkt.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar