8 oktober 2012

Fokuserad på allvaret



Dags att kamma till sig, sluta dröna runt och släppa kaffekoppen!
Är proffs på att inte göra något. Så skönt!

Fast nu har jag planerat veckans matsedel. Det blir som vanligt en kulinarisk vecka i Viktväktarnas tecken. "Jag kämpar på år efter år" moahahahahaha!
Ska strax bege mig till måndagshetsen på Willys, halleluljha!  Det är väl jag och 18 andra byfånar i Foppakopior av färgglad karaktär.
 Jag är fokuserad och går som på räls med min kundvagn.
Skriver t.o.m notan efter en speciell ordning, först grönsaker, sen mejeri, sen bröd, sen charkuteri, sen kanske lite kaffe, sen fryst, sen kattmat och sen direkt till kassan.
På så sätt slipper jag springa som en galen höna fram och tillbaka mellan hyllorna.
Värsta mardrömmen är om Rudolf skrivit till något oläsligt längst ner på inköpslistan. Då spricker allt och jag får gå tillbaka.
Idag har han som tur var inte gjort det!

Ikväll är det dags för jobb, två nätter och det vankas cupcakes!
Johanna har bakat och jag ska inhandla en liten blomma till våran jobbarkompis som fyllde år i fredags.
Hon kommer bli jätteglad det vet jag. Uppvaktning är inte hon direkt van vid har jag hört.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar