17 oktober 2012

Ullared del 1 av 27



Förstår att ni är nyfikna! När kommer inlägget om Ullared? Vad köpte kvinnan? Och i så fall varför? Blev familjen glad för alla gåvor?  Och kommer vi ha råd att äta mat nu tills det blir påfyllning på kontot?
Frågorna är många och svaren kommer här. Jag visar lite inköp och om det blev flipp eller flopp!


 Underställ till Emilie, helt ekologiskt och tillverkat i bambufibrer. Ska tydligen var top notch på underställsmarknaden. Emilie blev glad!


 Väggklocka, 4 kg´s hantlar (fasen vad dom ska träna!) maskindisktabletter.
Allt till Norrbodavägen 17 och dom blev glada, skulle inte våga annat?!


 Kettlebells?! En på 7 kg och en på 10 kg, här ska det tränas på Norrboda igen. Svinga dessa tunga bollar upp och snurr och runt och ner och mellan benen och bakom skallen och tjoff........in i TV´n!
Tappa en sån där i parketten och damen i lägenheten under får börja med hjälm!
Uppläggningsfat och 8 st små portionshjärtformar, spritsset och Alfapet.
Allt utom spelet är till Emilie och Jogges. Lotta får spelet för hon är så snäll och hänger med min ömhetstörstande katt när jag är på storshopping. Tack snälla Lotta!


 Mycket småtjafs! 5 liters kastrull, displayskydd till Iphone, degskrapa, provsticka, reflexväst, brödpensel (fanns ingen rosa! Förlåt Jogge), tårtspade, ljus, torrschampo och handcreme.
Emilie och Jogge kammade hem rubbet, jultomten kom tidigt i år! Glada ungdomar!


Köpte en fin (tyckte jag) tröja till Rudolf. Han var inte lika imponerad, den var lång, hade blixtlås och var inte enfärgad...Tre fel! Köpte även likadana hantlar till honom som till Emilie, 4 kg´s som han ville ha. Dom var inte heller bra, fel färg.....
Fanns bara den färgen i fyrakilosstorleken. Alltid är det nåt?

Tar mer kort i  morgon när jag slipper använda blixten. Nu ska jag dricka te, sen blir det läggdags.
Jag är trött i kväll, inte så konstigt kanske. Det tar på krafterna att resa söderut och shoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar