23 oktober 2012

Ja, jag har tråkigt!






















 Det är tråkigt att gå hemma och dröna!
Blir mycket kaffe och internet.
Visste ni förresten att internet bara är en fluga? Det var ju någon dåre till politiker som yppade den meningen för många år sedan.
Så fel hon hade, för det var en hon. Tror det var Ines Uusman faktiskt.

Själv har jag haft sällskap av en egen fluga i två dagar nu. Börjar bli lite lagom less på han.
Funderar på att platta till honom eller släppa ut honom, vilket är humanast? Jag är en djurvän i kolossalformat, älskar alla djur utom fästingar och denna asjobbiga fluga. Eller gusa som Emilie sa när hon var liten. Gusefälla betydde flugsmälla!


 Tog mig ut på en stilla promenad nedåt Slottet, härligt med fräsch höstluft nere i lungorna.
Vackra färger på träd och buskar och jag fick nästan ett halleluljha moment.
Ryggen kändes okej och jag trippade på i 45 minuter i långsamt mak. Har mest ont i höger planhalva av självaste akterkapellet.
Tror jag är på den berömda bättringsvägen!


I ett desperat försök att vara snygg när jag travade ut så åkte min nyinköpta färgglada Gekåsträningsjacka på. Gillar den, cerise och grann!
Har vilat nu, Gustav också. Strax middagsdags idag blir det pippi,
jag har pippi på pippi. Ajvarpippigryta med ris står på menyn, gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar