5 oktober 2012

Snart PoWeRwALk



Sovit som en död ända till 14.30, jag persade dessvärre inte som det heter i idrottsvärlden men som jag brukar säga: Det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga!
Har ägnat mig åt lite kattvård nu på eftermiddagen. Det har droppats avmaskningsmedel i nacken, plockats två fästingar och kammats päls. Sen förstås ätits en del kattgodis efter varje moment, det är det viktigaste tydligen.
Så nu är han servad och klar, kissen.

Skulle powerwalkat med Emilie i Lejondalskogarna, men flickebarnet ringde nyss och avbokade.
Hon var tvungen att jobba då det plötsligt och helt otippat hade blivit ett kontraktsskrivande på en lägenhet.
Så då smorde jag in rasbenen med tigerbalsam och skulle ge mig ut själv. Av en händelse så ändrade jag status på FB och Lindah var inte sen att kommentera att hon också ville powerwalka.
Nu väntar vi bara in mormor Åsa så hon kan passa smågrodorna och vi får motionera.
Vi tar spåret i skogen, så kanske risken för benont minimeras. Mina ben och asfalt är ingen bra kombo.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar