6 oktober 2012

Sol, fläktar och trattar



Lördag idag och jag hade i gårkväll stora planer på att alla fönstren i Pettssonska skulle få sig en omgång av fönsterputs.
Oturligt nog så skiner solen.....får avvakta till eftermiddagen och roa mig med annat i stället.
Med annat menas just i dag bl.a det här: Jag ska fredagshandla med mamma på en lördag, powerwalka i Lejondalsskogen med Emilie och sen då och solen förvinner putsa fönster.

Blir inte klok på bilar! Förra veckan så la ju våran fläkt av i Meganen. Ovanligt! Säg vad vi inte har repararerat på den bilen senaste halvåret?
 Detta resulterade att jag åkte till jobbet på kvällen i becksvarta mörkret och med imma på framrutan.
Såg inte mycket kan jag säga....åkte med alla rutor nercabbat för att framåt Kungsängen äntligen se hyfsat.
Ringde häromdagen till en märkesverkstad....lämnar aldrig någonsin in på Mekonomen någon mer gång.
På tisdag ska den in. Nu i morse var jag ut för att påbörja jobbet med att få den imfri tills jag ska handla med mamma. Hon är tillräckligt orolig för allt annat runtomkring så om det sen inte går att se framåt skulle göra henne om möjligt ännu oroligare.
Då helt plötsligt så funkar fläkten!
Tack! Säkert något glapp och det är nog lika bra att dom får titta på den....


 Här ser ni divan i familjen. Tonårskillen som vägrar kliva ur sängen. Visst är påslakanet gullig? Passar till oss 50-taggare!


 Här en annan kille av favoritmodell. Han ska cykla till stora centrum för att inhandla nytt busskort och en Harry Boy, han vill ha en nyare bil.
Här sätter han in trattarna i öronen så han hör något i fall någon mot förmodan skulle prata med honom.

Jag ber om ursäkt för detta urtrista inlägg där det var ett himlan svamlande om fläktar och hörapparater!

Snart dags att åka till mamma! Wiieeeeeeeeee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar