9 oktober 2012

Mos, sömn och trefika



Godmorgon eftermiddag!
Oj, vad jag har snarkat idag! Klev inte ur sängen så himlars tidigt utan lagom till trefikat masade jag mig ur luslådan.
Känner mig utvilad till max, det gör jag oftast eftersom jag sover mycket galant dagen efter nattjobbet.
Det är ett måste, man kan inte tro att man kan jobba natt om man har problem med sömnen dagen efter, det straffar sig alltid!
 Sen såklart så är det en väsentlig skillnad att jobba natt och jobba natt..ligger man och
 "vilar" (läs sover) på sitt jobb som många gör, då är det klart att man inte behöver lika lång återhämtning som när man är igång från 21-07.
Fast det roliga är att detta erkänns ju naturligtvis inte utan man gnäller om att man inte "kan" sova dagen efter, tror jag det?! Undrar varför?!!
Jag föredrar det senare, vara igång under natten och toksova dagen efter!
Det passar mig bäst!

Är glad idag! Erika kommer hem på fredag, har räknat ur att det är 43 dagar sen jag såg henne sist! Alldeles för länge, åååå vad jag längtar!

Snart dags för middagsstök, idag blir det min favorit. Rudolfhemmagjortstampat potatismos!
Med lite korvar och grönsaker till förstås. Sen dags för natt nummer två på Viggen....

Whooop whooop!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar