20 oktober 2012

Trådlöst, regn och fina vänner



Halleluljha, det regnar idag med!
Hade fruktansvärt ont i ländryggen när jag åkte hem från arbetet.  Detta beror på att vi har en fruktansvärt tung boende som vi kånkar, släpar och lyfter i det oändliga. Ibland hela natten om denne bestämt sig för att inte sova, vilket händer alltsomoftast.
Det sliter något så grönjävligt på min redan onda rygg.
Grönjävligt? Vad är det för ord egentligen, vem säger så? Jag uppenbarligen!
Stapplade i säng per omgående och Rolf fick därför i stället agera skjuts till Gimo åt Owe och annan raggarpolare, fast jag egentligen hade lovat.
Dom skulle parkera sina sommarbilar i en lada över vintern och behövde senare skjuts hem igen.
12.30 var dom åter och jag gick upp för att äta en stadig korv med brödlunch.

Vidare har jag hjälp farbror Rolf, 77 år med att få igång hans trådlösa handfree till sin androidpissmobil.
Herregud, han är bra på mycket men att läsa instruktioner och fatta dessa små tekniska grejer där kammar han noll. Han blir så fruktansvärt irriterad och sur och tycker att det är en
"jävla skitgrej som inte fungerar"
Jag kallar det handhavandefel, skit bakom ratten....helt enkelt.

Så jag fick motvilligt ta över (det är ingen idé, det funkar inte, du kan inte), läste hur man gjorde och vips...it works! Lätt som en plätt! Så nu kan han lyssna på radion och prata trådlöst.
Fast vad får man för det? Ingenting, han "gjorde ju också så".....fast det fungerade inte då...eller hur?

Hälsade på Micke och Ingrid för att överlämna det till bredden fyllda gula Gekåskasse med faboulösa gåvor.
Dom blev glada och vi fick kaffe och whiskey. Ja, jag drack ju inte någon whiskey, det är inte min cup of the, så att säga. Men tre baljor kaffe slank ner.

Hemma igen hos en uttråkad katt, han gillar inte regnet han heller.
Ska strax påbörja middagen, hittade några överblivna entrecoteskivor i frysen, blir perfekt.
Kanske får vi company, Norrbodatomtarna hade tydligen ett ganska tomt kylskåp har jag hört.
 Vår dörr står alltid öppen, och jag blir en glad mamma!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar