11 oktober 2012

Det ska va rosa!




 Idag var det rotsakerna som hade huvudrollen i Pettssonska. 
Line up:
Herr Kålrot, Fru Palsternacka, Fröken Rotselleri, Mormor Morot och Faster Purjolök.
Just ja! Icke att förglömma, Gammelfarfar Potatis var också med på ett hörn till Rudolfs stora glädje.
Viktväktarnas otroligt smarriga rotsaksgratäng snickrades till under jubel och sång.
Älskar min fina rosa ugnsfasta form som Jogge köpt till mig.
 Maten smakar så mycket godare i fint, färgglatt (rosa) porslin!
Kommer gå med bestämda steg till porslinsavdelningen på Gekås på måndagkväll i hopp om att finna flera rosa-måste-ha-saker.

 

Men har ni sett en sådan snygg kille!
Denna  klämmiga hunk i grå Dressmannmorgonrock i fleece och beigea mormorsstickade raggsockor är jag gift med! Fantastiskt!
Numera verkar det vara kutym att dinera i morgonrock och raggisar klockan 18.00.


Så var gratängen klar. Rolf stekte finfina benfria schweinekotletter, eller fläskkotletter för er som inte behärskar tyska språket. 
Allt var som vanligt supergott och med få PP. Vilket innebär att det blir lite kvällsfika senare.
Kanske under tiden jag tittar på Debatt där Erika och hennes klass i kväll är med i publiken.

En annan sak som jag nyss skrev upp på Gekåslistan är reflexer och reflexväst.
Var på powerwalk i mörkret och det var såklart förenat med livsfara eftersom just reflexer verkar vara en bristvara i Pettssonska.
Jag höll mig därför bara till upplysta gångvägar och frambenen gjorde inte ett dugg ont.
Hissa intresseflaggan!


1 kommentar:

  1. Var glad att han inte har mössa och gummistövlar på sig. Annars har det varit en favort sedan barnsben..Lotta

    SvaraRadera