23 maj 2010

Äntligen

Hej på er mina vänner!

Jag förstår om ni varit oroliga och undrat vart lilla jag, eran favoritbloggare har tagit vägen!
Jag kan säga att jag drabbades av lite lätt panik när inte internethelvetet fungerade i morse.
Provade att stänga av routern och på igen, precis som Erika lärt mej eller var det någon annan som sa det?!
Hände inget.
Jag har ju iofs ett mobilt bredband också, som typ backup, men det var inte installerat på min fina Mac.
Försökte göra det alldeles själv, men icke. Jag fick det inte att fungera!
Jag är som ni vet ingen Einstein på det här med datorer, kan ju mest bara skriva och lägga in bilder.
Och mina egna små internetsupportrar befinner sej långt bort i Skåne.
Kan tyckas att detta jag svamlar om nu är ett I-landsproblem.
Men ett fungerande internet är väl inte för mycket begärt!? Eller?
Nu verkar det fungera iaf, om möjligt jäkligt segt.

När man inte kunde hänga framför datorn som jag annars gör rätt mycket, enligt vissa så fick jag ägna mej åt andra inte fullt så roliga sysslor.
  • Tvättat
  • Hängt tvätt
  • Tumlat tvätt
  • Kammat kissen (det är kul)
  • Plockat ur diskmaskinen
  • Pysslat om maken, han känner sej inte alls bra idag
  • Handlat nyponsoppa på Willys (Rolfs önskemål, nyponsoppa)
  • Pratat med Yvonne på Willys
  • Fått huvudvärk
  • Tittat på när det vräker ner
Nu ska jag försöka bota huvudet med den bästa medicinen: En rackabajsare!
Skoja bara, jag tar mej en kopp gott kaffe.

Tack till min fina Emilie som gästbloggade här i morse. Du är för söt, lillasyster din är också för söt! Tror ni brås på mamma eran eller?

2 kommentarer:

  1. Kanske var ngn därhemma som gjort ett litet sabotage då. Om ngn nu tycker du ägnar för mycket tid åt "datandet".

    SvaraRadera
  2. Jag trodde jag var en av supportrarna för din Mac, kunde ha pinglat mig!

    SvaraRadera