20 maj 2010

Härliga torsdag

Veckan springer iväg alldeles för fort! Jag vill vara ledig länge till, kan man dra i nödbromsen?
Hade svårt att somna igår. Och när jag väl somnade så vaknade jag typ varannan timme. Olikt mej eftersom jag sover likt en ihjälslagen insekt annars.

Statusen idag på:
S:t Görans sjukhus
Avdelningen 39
Våning 8
Rum 10
Sängen vid fönstret
lyder som följer:
  • Sovit bra
  • Gått själv med gåbord till duschen
  • Duschat fint
  • Ätit frukost
  • Låret är bättre. Svullnaden gått ner en aning och det är inte lika stenhårt längre. Däremot har det fått en annan färg...blå/lila. Läkaren har nu konstaterat att det rör sej om en kraftig inre blödning typ lårkaka på fotbollsspråk.
  • Tagit mindre styrka på smärtstillande, från 30 mg till 20 mg.
  • Ska titta på hockey på eftermiddagen i dagrummet med Agda 87, Kalle 76 och Vera 92 alla med nya knäleder eller höftleder. Sicket svänggäng!
Ja, det lät väl som det är ganska bra med Krakenmaken. Han väntade på sjukgymnasten för att prova att gå i trappor.
Tror säkert att kommer hem imorgon......KUL!

Annars idag så är det hemma-och-inte-göra-något-vettigt-dag. Sådana dagar gillar jag!
Ska iofs dammsuga lite, ser att dammråttorna börjar hopa sej i hörnen. Inte bra!
Erika ska jobba idag mellan 16-21.
Jag skjutsar henne dit så kan jag passa på att handla lite.
Sen blir det förstås hockey. Tre Kronor tar upp kampen mot ett överraskande Danmark.
Heja Sverige!

Vädret är helt underbart...sol, varmt, härligt!




1 kommentar:

  1. Skönt att höra att det går framåt med Roffes tillfrisknande.

    SvaraRadera