21 maj 2010

Flerfärgat är modefärgen!


Har varit en ganska lugn och behaglig kväll i Pettssonska Palatset.
Vi grillade egenhemmagjorda hamburgare till middag. Rolf skötte grillningen som vanligt, och det funkade extra bra idag med den skinande blanka, nya knäleden i storlek 6.
Men han åt bara en hamburgare....blev lite oroad när han drack kranvatten till!
Två glas till på köpet!

Medans jag skötte undanröjningen så vilade kraken på sängen. Han sov djupt i 2 timmar.
När han vaknade hade han ganska ont och humöret var inte direkt på topp. Men efter lite morfintabletter, Panodil och en spruta i magen så blev han piggare på ett nafs både i kropp
och själ.
Biverkningarna på morfinet är bl.a trötthet så efter en och en halvtimme var det dags att sova igen.
Jag bäddade ner honom och han tog av sej kompressionsstrumpan och shit......se själv!
Hela benet är mer eller mindre ett stort, gigantiskt blåmärke.
Syns inte så bra på bilden speciellt inte när jag håller mina fingrar för linsen också.

Obs: Jag har fått tillåtelse att lägga ut bilden!

Nu har jag haft lite telefontid. Pratade först med Jessica och sen med mina söta barn som båda två befinner sej i Malmö.
Nu ska jag dricka en rejäl balja the, jag har något i halsen som skaver. Kan det vara en tupp!?



2 kommentarer:

  1. Det där benet ser ju riktigt läskigt ut. Fy. Hoppas du inte får en halsinfektion och smittar Roffe.

    SvaraRadera
  2. Aj va ont det där ser ut att göra. Stackars Roffsingen!

    SvaraRadera