18 maj 2010

Hej Då Rolf!

Klockan 05.17 väckte min kärleksfulle make mej med ett pekfingerpet på benet.
Jag gick inte upp förräns det andra petet kom. Denna gång en aning hårdare och på foten.
Jag kravlade halvt medvetslös ur sängen och såg att han redan var fix och färdig. Han var idag klädd i en rutig Dressmanskjorta och fina nyinköpta jeanspiratbyxor.
Jag klädde på mej snabbt och drog några tag med tandborsten för att fräscha upp truten.
Pussade på Gustav och sen for vi iväg.
Rolf körde, och som han körde! Men kunde tro att han var orolig att knäproteserna skulle ta slut på sjukhuset.
06.13 pussade jag han farväl på den tomma sjukhusparkeringen.
Sen gick han iväg mot huvudentrén med sin lilla väska som var packad med behövliga saker.
Tandborste, rena fillsingar och tre böcker (?!!) alla handlade om båtar.
Hittade en guldtia på marken när jag skulle hoppa in i bilen för att åka hem.
Ett tecken kanske??
Ehhhh? Tecken på vad då, förresten?

Nu är jag hemma igen och tänker inte sitta här och försöka vara vaken och pigg. Nu ska jag äta frukost och sen blir det nog att sova en stund.
Annars orkar jag nog inte med att göra någonting sen på eftermiddagen.

4 kommentarer:

  1. Ett tecken på tur kanske:)
    Hälsa gubben när allt är klart. Kram/ Nina

    SvaraRadera
  2. sorgligt! pappa är söt!

    SvaraRadera
  3. Det var nog ett tecken på tur och att Rolf`s operation kommer att gå kanonbra.

    SvaraRadera
  4. Tecken på att tur kan jag tro! kramar Sussie
    håller tummen för att allt går bra

    SvaraRadera