29 maj 2010

Triss i djur!




Nu har jag kommit hem från jobbet. Det var kul att gå in och jobba extra. Jag jobbade inatt med Anette, en superbra vikarie. Vi har iofs bara superbra vikarier med undantag kanske för någon enstaka tallefjant.

Jag mötte inte en enda bil från Bålsta till Bro! Är inte det underligt?
Däremot har jag bara sett djur så här långt. Nej, jag gluttade förstås försiktigt in i sängen och såg maken där nu, han är kanske inget djur eller är han det?!

Jag mötte en fin räv spatserande på vägrenen vid Bro-Bålsta Golfbana. Han höll sej duktigt på rätt sida av vägen och tog ett extra steg åt sidan när jag susa förbi.
När jag kom hem höll jag på att få höra det där hemska ljudet av krossad snigel, men jag lyckades hålla fötterna i styr.
Titta vilken liten snigelbebis som hälsade mej välkommen hem!
Dåligt kort taget med mobilen, men ni ser vad liten och söt den var.
Nästa djur att visa upp sej var förstås Gustav! Han satt ensam och lite ledsen på trappen och jamade högt.
Han hade bråttom in och tog svängen i hallen mot köket på två ben.
Nu har sötisen ätit och fått pussar av sin trötta mamma.

Själv ska jag äta frukost och sen viker jag in hovarna för ett par timmars sömn.

Godnatt mina fina lördagsvänner!

2 kommentarer:

  1. ojoj Ewa..du och dina sniglar hehe, men forresten, vad har du for mönster på dina nycklar??? Ser ut som om dom är målade i glada schlagerfärger:-)

    SvaraRadera
  2. Oj Oj det var verkligen en liten snigel. Men jag håller med. Det är ett riktigt läskigt ljud om man ngn gång råkar krossa en snigel. Försöker också så gott jag kan undvika de.

    SvaraRadera