13 maj 2010

Torsdagen är röd

Blev väckt vid 8.30-tiden av att min omtänksamme make plockade ur disken ur diskmaskinen!
Skrammel, bang och oljud! Har ni tänkt på hur det låter när man typ kastar i en näve bestick i besticklådan?
För er som inte vet hur det låter kommer jag nu berätta det här och nu:
DET LÅTER FÖR JÄKLIGT!
Speciellt när man ligger och sover.......grrrrrrrrr!
Jag vet, jag låter gnällig. Ska väl vara glad och tacksam att han plockar ur maskinen, men herregud, man kan väl smyga lite?? Visa en centimeter iaf av hänsyn till sin trötta, nattarbetande fru, eller?

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska roa mej med. Blir väl en tur till min mamma för att lämna lite papper jag kopierat till henne.
Ska skjutsa Erika till stationen om en timme, hon jobbar idag mellan 14-21.
Morgonterroristen åkte nyss iväg till sin pappa för att fixa något med hans stuprännor.
Han har mycket att fixa nu! På måndag läggs han på operationsbordet och sen blir det inte att räkna med han på flera månader.
Det är en del här hemma också som måste göras i helgen.
Trädgårdsmöblerna ska fram, altanen ska högtryckstvättas, altantaket måste lagas provisoriskt, rabatten ska grävas upp lite mer , annat lite annat pyssel som jag inte fixar själv.
Helst skulle jag villa lägga mej i sängen och dra något gammalt över mej, men det hinns inte med en dag som denna!




3 kommentarer:

  1. Hm känner igen det där med diskmaskinen tänk att dom måste låta så mycket när dom är duktiga haha och gör hem sysslor!!!?
    Själv vaknade jag av en panikslagen psykiskt sjuk badanka som skrek på högsta volym ( min mans mobil) efter 3 timmars sömn........... ha de gott

    SvaraRadera
  2. Hmm han kanske skulle ha vänt på sysslorna. Fixat stuprännorna hos pappa och sen plockat ut diskmaskinen?

    SvaraRadera
  3. BLOGGA MERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    SvaraRadera