10 maj 2010

Finns många konstiga typer i världen!




Hallå alla läsare!

Idag har jag, Sidenskan eller Jessica som jag heter fått äran att gästblogga här!
Jätte spännande och kul!
Såhär, som på bilden ska jag se ut på den 80-tals fest jag ska på i helgen. Det
är min syster Veronica som fyller 30 år då! Grattis syrran, i förskott!

Jag blev idag uppringd av Fru Pettersson och under samtalet berättade hon en
mycket underlig sak! Nämligen att någon ANONYM person har lagt in
kommentarer på bloggen och dessutom inte direkt trevliga sådana!

För det första undrar jag varför man lägger in kommentarer på en blogg om
man inte ens vågar skriva under med sitt namn? För det andra undrar jag hur
man kan skriva sådana kommentarer till någon man inte ens känner?
Jag tycker att det är HELT patetiskt att göra så! Dessutom har personen i fråga
fattat läget helt fel! Avsikten med att skriva Darin pojken, syftar till att han är en
riktig sötnos och dessutom en person som Ewa tycker mycket om. Det syftar
alltså INTE till att förnedra Darin, som den ANONYMA personen tror!

Jag tycker dessutom att DU som skrivit illa om Ewa på hennes blogg ska be
henne om ursäkt! Detta är hennes blogg och man väljer själv om man vill läsa
det som står eller inte! Om DU inte gillar det som står, så kan du bara stänga ner sidan och
aldrig läsa den igen!
Att författa i ord är än så länge fritt, det är det som kallas tryckfrihet!
Något som vi i Sverige och många andra länder har.


Här nedan följer en del ur Tryckfrihetslagen, som är en grundlagsskyddad
rättighet och regleras i tryckfrihetsförordningen!

Tryckfrihet
innebär rätt att trycka och sprida information och uppfattningar
fritt i text,
till exempel via böcker, internet, tidningar eller flygblad. Tryckfriheten
innebär att medborgare
och grupper inom landet får publicera alster utan att
någon förhandsgranskning eller
censur äger rum. Det finns heller inga lagar för
vad man får skriva om eller inte skriva om på
nätet eller någon annanstans
heller för den delen!


Nog sagt om detta! Jag hoppas som sagt att du, ANONYMA person ber om ursäkt
och efter detta inte läser denna blogg mer.

Annars rullar livet för mig på som vanligt! Ha ha ha!
Ja, alla ni som väntar med spänning på det stora balunset som går av stapeln
inom en snar framtid, kommer inte att bli besvikna! Fru Pettersson har ju
nämligen anlitat 2st mycket välomtalade och professionella festfixare! Har hört
från säkra källor att det kommer bli ett saligt ös denna kväll, med mycket roligheter!
Men det är inte så många som OSA:t än, så sätt fart nu alla där ute! Inte kan ni
missa årtiondets 50 års fest heller!
Har vi tur så kanske någon kändis i närområdet dyker upp också... ha ha ha!
Nä, nog svamlat om det!

Nu ska jag vara duktig tjej och ta hand om tvätten för tvättmaskinen
var visst klar nu! Har förresten ett annat baluns att fixa med, man har ju ett finger
med i spelet där också!
Fasen, man kanske skulle ta och bli festfixare, såna typer tjänar väl ganska bra va?
Dom får ju gå på diverse olika roliga tillställningar hela tiden, gå före i köer och få
gratis champagne, det ni! Det vore väl ändå något för mig va?

En STOR kram till er alla som läser!
Ja, utom du fega ANONYMA person som kommenterat ända från Australien!

Tack Ewa för att jag fick äran att gästblogga lite hos dig!

Tack för mig, Hej!

Jessica

3 kommentarer:

  1. Fan va bra skrivet jessica håller fullt med dig i detta , det finns ckicken personer som inte vågar stå för det dom skriver. Och som inte kan låta bli att nedvärdera andra pga avundsjuka kör på Pinglor Kramar SUSSIE

    SvaraRadera
  2. Jag håller med gästbloggaren Jessica. I sin egen blogg skriver man väl om vad sjutton man vill. Om man inte gillar det som skrivs så behöver man inte läsa bloggen. Ska man ändå kommentera så gör man det givetvis under sitt eget namn. Lite spännande är det dock med denna anonyma läsare. Man undrar ju hur i alla sindar en person i Australien helt plötsligt halkar in och blir intresserad av Ewa`s blogg??

    SvaraRadera
  3. Ja, jag kan bara hålla med er! Hur orkar man undrar jag... Kram

    SvaraRadera