19 maj 2010

Härliga tider!

Åååå, vilken underbar morgon!

Sovit lite halvrackligt i natt faktiskt. Tror det kan bero på att det var så tyst! Jag är ju van att sova på en tågstation där X2000 tågen drar förbi i parti och minut. Men i natt?? Tyst som i graven, inga tåg kom. Tror alla var inställda.
Krakenmaken ringde nyss!

Status idag på:
S:t Görans sjukhus, Avdelning 39, Våning 8, Rum 10, Sängen vid fönstret, Nyopererad Rolf:
  • Sovit dåligt
  • Varit vaken sen 04.00
  • Ont
  • Katetern borta=kissa själv!
  • Gått med gåbord
  • Duschat
  • Ätit god hotell....nej sjukhusfrukost
  • Bandaget borta, bara små, blå klisterlappar på klamrarna som håller ihop jättesåret
  • Sista påsen penicillin pågår
  • Får inte gå upp själv
  • Haft sjukgymnastik
  • Provat ut kryckor
  • Jessica vart på tidigt morgonbesök (hon hade vägarna förbi)
  • Fick Gott och blandat och Illustrerad Vetenskap av Jessica=rart
  • Farbror Doktorn kollat upp hans lår som inte ser bra ut, alldeles för svullet och hårt
  • Har fått STÖRSTA protesen insatt! Jojo! Nummer 6!
  • Får åka hem när han kan bevisa att han kan gå i trappor
Ser väl ganska hyfsat ut eller?
Men jag tror att han inte kommer hem varken idag eller imorgon. Kanske fredag om inget tillstöter och låret ser bättre ut.

Idag ska jag inte göra något på förmiddagen. Klockan 14.30 ska jag på möte på jobbet.
Sen har Erika och jag planerat att åka och muntra upp Rolf.

Nu frukost!

1 kommentar:

  1. Hoppas de inte skickar hem honom för tidigt bara. Låter som en bra idè det där med att han ska kunna gå i trappor. Klart att han har ont och känner sig eländig. Han opererades ju igår.

    SvaraRadera