30 maj 2010

Solen har sagt godnatt


Så har solen gått ner över vackra Bro Hof Golfbana.
Tror banne mej jag ska skicka in den här bilden till kommunens årliga miljöalmanacka.
Är den inte stämningsfull, så säg?
Vad var det man fick i pris om den publicerades?..........Just det!
En ljuslykta i miniformat från vårt lokala glasbruk.
Tack, men nej tack!
Har redan en sådan i något skåp.


Eller så skickar jag in den här!
Måste väl ändå vara en utav världens fulaste båtar?


Har faktiskt hunnit med en kaffepaus!
Bläddrade förstrött i tidningen "Båtägare".
Lärde mej inget nytt kunde det mesta faktiskt!


Jättespindeln Tarzan tittade förbi.
Han höll på att kraschlanda i min kaffekopp.
Jag förpassade honom vänligt men bestämt till en annan för honom lämplig plats.


2 kommentarer:

  1. Tack för att du passar min båt, jag ska se efter din i höst... P.s det är inte min på bilden../Kerstin H

    SvaraRadera
  2. Även om du inte vill ha priset kan du ju skicka in bilden. För den var väldigt fin. Ha ha håller med. Måste nog vara en av de fulaste båtarna som finns. Hiskeligt ful.

    SvaraRadera