8 maj 2010

Blåsväder


Godmorgon mina vänner!
Brrrr, riktigt höstväder idag när man slog upp ögonen.
Jag vaknade vid 9.00 och då hade redan Rolf stuckit iväg.
Idag har vi sjösättning i Ängsholmen Båtsällskap som våran båtklubb heter.
Redan 7.30 skulle man (läs: Rolf) vara på plats.
Jag åkte senare ner en stund och kollade läget. Våran båt var redan i då, dom tar alltid dom större båtarna först så våran oceanångare åkte i bland dom första.
Höll på att frysa ihjäl därnere eftersom det alltid blåser där.
Några tappra damer stod och grillade hamburgare som det senare skulle bjudas på.
Jag valde att åka hem och dricka varmt the och äta en andra frukost istället.
Annars händer inte så mycket mer idag.
Blir väl att hålla sej inomhus och försöka göra någon nytta.
Rolf måste ha koll på båten under hela dagen. Det är en gammal träbåt som har legat på land sen i september och torkat. När den sedan kommer i vattnet så brukar den läcka som ett såll innan den tätnar.
Därför måste han sitta vakt med pumpar i beredskap.
Vad gillar ni min senaste grej här på bloggen? Signaturen? Fin va?



2 kommentarer:

  1. Oj då. Hoppas inte Nari läcker allt för mycket då. Snyggt med din signatur.

    SvaraRadera