31 maj 2010

Härliga måndag


Somnade till slut i natt. När jag väl somnat så sov jag like a stock tills klockan 09.00.
Rolf berättade att jag pratade i sömnen inatt. Det är en liten grej jag ofta gör. Ibland kan jag bli väckt utav att någon pratar högt, och blir ganska förvånad när jag upptäcker att det är jag själv som pratar.
9.30 knackade Rolfs syster Lotta försiktigt på dörren. Hon var fikasugen och ville se hur det var med sjuklingen.
Som tur var är 40% av familjen (dom manliga deltagarna) morgonpigga så Rolf var vaken, nyduschad och hade även hunnit med frukosten.
Gustav däremot hade både hunnit med frukost, småätande och in och ut genom dörren minst 20 gånger.
Vi andra 60 % kvinnor av familjen var iofs vakna men låg efter med dusch och frukost.
Efter en stund kom min bror Owe och helt plötsligt var köket fullt av folk.
Rena släktträffen, om än i lightverisionen.

Nu har gästerna gått och Rolfs sjukresetaxi har precis hämtat honom. Idag är det sjukgymnastik på S:t Görans sjukhus som står på programmet.

På min fullspäckade agenda står det den här veckan att läsa:
  • Måndag: Vila mej i form inför nattens arbete.
  • Tisdag: Sova, träffa Jessica för lite festgenomgång
  • Onsdag: 12.00-16.00 Brandutbildning på Räddningstjänsten i Bålsta, 17.00 avgår kommunbussen som ska ta oss till Vårruset i stán. 22.00 går bussen hemåt igen och då hoppas jag att vi hunnit svalt picknicken inklusive ev. medhavd rusdryck.
  • Torsdag: 13.00-16.00 Tracheostomiutbildning på Uppsala Akademiska Sjukhus
  • Fredag: På förmiddagen ska jag köpa blommor och jord med mamma, eftermiddagen en snabbis till Fredrik som tar studenten. 20.30 jobb hela helgen.
  • Lördag: Sova hela dagen och sen jobba natt igen.
  • Söndag: Sova hela dagen och sen jobba natt igen.
Ja, så kom inte och säg att jag ligger på latsidan den här veckan!

1 kommentar:

  1. Va!! Ska du vara med på vårruset??? Det är jättekul. Men du kanske ska vara hejarklack och det är ju inte fy skam det heller.

    SvaraRadera