23 maj 2010

Säg hej då till Festliga Fästingen


Den här äckliga parasiten hade flyttat in på Gustav.
Strax bakom vänster öra så trodde han att han skulle få leva gott och ha det bra.
Och mumsa blåblodigt kattblod, ha det varmt och mysigt i den lurviga pälsen o.s.v.
Men icke!
Jag vräkte honom per omgående och sen tvingade jag han att bada.
Bada utan vare sej simring eller flytväst.
Han fick åka vattenrutschbana uti avloppet, plask i toaletten!
Jag är en sann djurvän, det vet ni!
Men fästingar???!
Dom har jag inte ett dugg till övers för!
Det är farliga djur.


Men ni ser ju själv!
Detta var den största fästingen jag sett i hela mitt liv.
1 cm mellan ögonen och ett gap som skulle kunna svälja en antilop levande..........URK!


3 kommentarer:

  1. Jag håller med. Fästingar är läskiga djur som inte är till ngn enda nytta.

    SvaraRadera
  2. blääääk. det der var en stygg en..

    SvaraRadera
  3. Såååå äckliiiiiga! URSCH! Ta bort bilden på det äcklet! Du skulle ha en bild på när den brann!
    Kram

    SvaraRadera