10 maj 2010

Snart färdig!


Ojojoj, jag har jobbat på bra idag! Har nu avverkat 10 av mina 18 "Att-göra"- punkter på listan.
Näst på tur är punkt numero 11: Diabetesutbildning. Alla gör vågen.....NU!

Var till Willys och handlade lite matnyttigt. Det blev ingen veckohandling utan bara middagar för sirkalisa tre dagar.
Idag den kulinariska monsterhiten, köttfärssås!
Imorgon blir det ingen mat! Vi bantar på tisdagar!
På onsdag blir det då Nigellas ugnsstekta pippi med rotfrukter och tzatsiki. Den skulle vi ju ätit redan förra veckan minns säkert uppmärksamma läsare. Men så kom ju Fattiga flickan från Rosengård på oväntat tidigt besök och tyckte väl inte direkt att kycklinglår var en hit.
Därför gjorde då jag istället kycklingcanneloni och familjen jublade och hoppade jämfota i exstas.
Sen helt plötsligt på torsdag så är det ju röd dag och det ställer ju till en del problem.
Köpte faktiskt en sån däringa räkstuvning också så vi kan göra kräpps en dag.
Ja, jag vet att det inte stavas kräpps men det ser roligare ut så!

För er som undrar vad jag svamlar om angående förra inlägget så kan ni hitta det aktuella tramset om ni söker på inlägget med rubrik "Värsta grejen" skrivet den 23 januari.
Spökskrivaren verkar vara lite väl trögstartad, börjar kommentera inlägg som är 4 månader gamla.

Nu plattan i mattan till Bålsta.......................wroooooooooooooaammmmmmmmmmmm!












2 kommentarer:

  1. Men du nu har jag kollat ditt inlägg. Du skriver ju inte ens adressen. Du skriver att du fått en granne som bor 300 meter fågelvägen från dig. Sen verkar ju din anonyma skrivare fastnat på den 23 januari, ha ha.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Ewa fin signatur du fixat då !! Hjälpa mig sen snälla snälla goa vän :)

    SvaraRadera